måndag 19 juni 2017

Killarna och männen...

Hade jag orkat hade jag här skrivit något om det här med Bob D och de åsikter som gjorts och görs till fakta av hans fans. Men jag orkar inte och jag vill inte heller sänka mig så lågt, för lågt är det att tro att man äger sanningen när man egentligen bara har en åsikt. Det skvätter sand och slamras med plastspadarna och hinkarna på Facebook och tidningssiter.
Jag läser Robbie Robertsons memoarer och har kommit en tredjedel in. Han och Bandkompisarna har just mött Bob D som beskrivs som energiutstrålande, storrökande och inte så noga med kompet.
Robbies ton är saklig, befriande adjektivfattig och inte det minsta självslickande hittills.
Jag ryser fortfarande när jag tänker på Graham Nash skriverier om sig själv som jag tog mig igenom för några år sedan... Skyhög skämsfaktor! Där med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar